Sposób, w jaki działa samochód, jest czasem czymś oczywistym, ponieważ dla wielu osób auta są czymś przyziemnym i normalnym. Jednak zestaw elementów zwanych amortyzatorami działa w mniej przewidywalny sposób ze względu na charakter ich funkcjonalności.
Amortyzatory Sachs są bardzo istotną częścią pojazdu i prawdopodobnie z czasem będą stawały się odczuwalne, jeśli chodzi o zużycie. Zawsze pracują z całym układem zawieszenia w pojeździe i zwracanie na nie uwagi przez cały okres użytkowania pojazdu jest mądrą decyzją.
Chcemy pomóc Ci lepiej zrozumieć, czym są amortyzatory Kayaba. Czytaj dalej, aby poznać bardziej szczegółowe omówienie tego złożonego elementu pojazdu.
Amortyzatory Monroe - Czym są?
Mówiąc najprościej, są to elementy zawieszenia pojazdu, które tłumią i ograniczają ruch sprężyn zawieszenia w górę iw dół. Energia kinetyczna jest tutaj dużym czynnikiem, ponieważ celem jest przekształcenie nadmiernego ruchu z ruchów w górę i w dół (energia kinetyczna) na inne formy energii (w tym przypadku energię cieplną).
Amortyzatory Bilstein osiągają efekt tłumienia za pomocą płynu hydraulicznego zawartego w samej obudowie. Płyn działa poprzez zapewnienie wymaganego naturalnego oporu i oporu, powodując, że amortyzatory poruszają się celowo bardziej „płynnie” niż umieszczone na nich sprężyny. Efektem jest kontrolowana sekwencja ruchów, która skutkuje kontrolowaniem jakości jazdy pojazdu do poziomu, który jest wygodny zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów.
Amortyzator TRW zawsze współpracuje z kolumną, kolejnym elementem zawieszenia, który obejmuje własny oddzielny amortyzator, sprężynę i solidną ramę zaprojektowaną tak, aby utrzymać ciężar pojazdu.
Gdzie się znajdują amortyzatory?
Każdy układ skręcający pojazdu ma amortyzator, co oznacza, że każde koło pojazdu będzie poruszać się w samym czasie. W większości przypadków te ruchy będą różne dla każdego koła.
Amortyzatory działają jako pojedyncza jednostka w systemie wieloczłonowym znanym jako zawieszenie pojazdu. Amortyzatory mają smukły, cylindryczny kształt połączony z obiema osiami pojazdu. Następnie sprężyny otaczają każdą z nich i ostatecznie koło łączy się z nimi przez piastę koła.
Jakie są rodzaje amortyzatorów?
Wszystkie amortyzatory pełnią główną funkcję: prawidłowe sterowanie ruchem pojazdu w pionie po nawierzchni drogowej. Ponieważ każdy producent ma inne wymagania dotyczące budowy swoich pojazdów, amortyzatory mogą działać na różne sposoby.
Konwencjonalne amortyzatory teleskopowe mają prostą konstrukcję i można je znaleźć zarówno w przednim, jak i tylnym układzie zawieszenia. Ogólna zasada polega na tym, że należy je wymienić, gdy są zużyte, zamiast je naprawiać.
Amortyzatory typu kolumny zastępują część układu zawieszenia i muszą być zbudowane bardziej solidnie, aby wytrzymać większe wstrząsy. Ten typ amortyzatora, stosowany głównie w średniej wielkości pojazdach osobowych, może być uszczelniony lub nadający się do naprawy. Zespoły uszczelnione znajdują się zwykle w układach zawieszenia w samochodach luksusowych, podczas gdy jednostki nadające się do naprawy, nazywane kolumnami McPhersona, mają wymienne wkłady amortyzatorów.
Amortyzatory sprężynowe łączą właściwości amortyzatorów teleskopowych i kolumnowych. Amortyzator fotela sprężynowego to jednostka zawieszenia i urządzenie tłumiące w jednym systemie.