Reklama w prasie
Mogłoby się wydawać, że reklama w prasie to przeżytek, jednak nic bardziej mylnego. Promocja firmy w gazetach, magazynach czy czasopismach zapewnia dostęp do określonej grupy odbiorców, którzy z dużym zainteresowaniem i zaangażowaniem chłoną treści. Konsumenci mają wciąż duże zaufanie do prasy – szczególnie starsi czytelnicy bardziej wierzą w informacje przeczytane w gazecie niż w internecie. Zwyczajnie zakładają, że w sieci może pisać każdy, a w prasie informacje są weryfikowane. Ponadto reklama w prasie nie zniknie tak szybko z oczu – czytelnicy mogą kilkukrotnie przeglądać czasopismo i zapoznawać się z reklamowanymi produktami. W przypadku reklamy prasowej jest również możliwość wykorzystania dodatkowych form promocji, np. próbek produktów czy wrzutek. Warto skorzystać z usług brokera prasowego, który przygotuje media plan, specyfikacje techniczne reklamy oraz wynegocjuje atrakcyjne ceny z wydawcami. Reklama w prasie może być bardzo skutecznym kanałem promocji firmy, pod warunkiem że działania będą dobrze zaplanowane.
Skuteczny mailing
Obecnie kampanie mailingowe są jednym z obowiązkowych elementów strategii marketingowych. Ich celem jest zachęcenie użytkowników do zakupu produktu poprzez treści reklamowe, oferty promocyjne czy specjalne rabaty. Jednak, aby kampanie były efektywne, należy docierać do wyselekcjonowanej grupy odbiorców. Skuteczny mailing powinien być prowadzony w oparciu o kilka podstawowych zasad, czyli segmentację bazy, personalizację przekazu i wartościowe treści. W przeciwnym wypadku może zostać uznany przez użytkownika za SPAM, zniechęcając do firmy. Czym jeszcze wyróżnia się skuteczny mailing? Treści muszą być zgodne z zainteresowaniami grupy docelowej, spełniać ich oczekiwania i zaspokajać potrzeby. Tylko dzięki przemyślanym działaniom kampanie będą przynosiły zamierzone efekty.
Social media
Portale społecznościowe, takie jak Facebook, Instagram, YouTube czy TikTok cieszą się niesłabnącą popularnością. Są to niezwykle skuteczne kanał promocji, zarówno małych, jak i większych firm. Jednak należy pamiętać, że samo założenie profilu i sporadyczne publikowanie postów nie będzie przynosiło założonych efektów. Niezwykle ważny jest codzienny kontakt z odbiorcami i zachęcanie do dyskusji. Treści nie powinny być wyłącznie reklamowe – użytkownicy oczekują ciekawostek, porad i innych wartościowych materiałów. Odpowiednio prowadzony profil w social mediach pozwala zbudować silną markę, zyskać opinię specjalisty w swojej branży, stworzyć pozytywny wizerunek firmy w oczach odbiorców oraz przyczyni się do wzrostu ruchu na stronie i konwersji.