piątek, 20 marzec 2020 13:34

Jak zaprojektować logo firmy?

Oceń ten artykuł
(46 głosów)
 Jak zaprojektować logo firmy Jak zaprojektować logo firmy

Podjąłeś się samodzielnego stworzenia logo dla swojej firmy? Uważasz, że poradzisz sobie z tym odpowiedzialnym zadaniem i chcesz zrobić to całkowicie samodzielnie? Okej!

 

Jednak... Jak zaprojektować logo firmy?

Z tego artykułu dowiesz się, jak zająć się stworzeniem tak istotnego elementu jakim jest logo Twojej firmy.

Przede wszystkim, na początek weź do ręki kartkę papieru i ołówek. Naprawdę. Przed erą komputerów używało się ołówków i papieru. Te dwa choć na pozór przestarzałe przedmioty, nadal są największymi przyjaciółmi projektanta. Każdego - tego mniej czy bardziej profesjonalnego. Dlatego więc zanim jeszcze pomyślisz o projektowaniu logo - wyłącz swój komputer. Nie przyda Ci się w pierwszej fazie. Użyjesz go dopiero w momencie kiedy pomysł idealnego logo - Twojego logo - przelejesz na kartkę.

Dlaczego właśnie w ten sposób?

Bo mimo tego co powszechnie się uważa, komputer ogranicza wyobraźnię a także spowalnia cały proces tworzenia. Nawet jeśli znasz doskonale program graficzny to na kartce papieru dużo szybciej "zaprojektujesz" swoje idealne logo.

Okej... Od czego więc zacząć?

Przede wszystkim szkicuj ile się da. Napisz na kartce ze 3, 4 słowa, które najlepiej będą określać charakter Twojej firmy i na nich się skup. Wypisz wokół nich skojarzenia... Powstanie w tym momencie myślowa mapa graficzna, która pomoże Ci wybrać najbardziej odpowiednią formę, kolorystykę, czcionkę itd...

Na tym etapie nie ma gorszych albo lepszych projektów. Szkicuj, szkicuj, po prostu szkicuj... Próbuj różnych liter, różnych sygnetów, nie musisz brać teraz do ręki kredek - pokolorujesz znaki dopiero w programie graficznym.

Jeżeli twierdzisz, że wykorzystałeś już wszystkie możliwe pomysły - zostaw to. Odejdź. Odpocznij. Idź na spacer. Następnego dnia przyjdą Ci do głowy kolejne pomysły.

Kiedy już przeniesiesz projekt do programu graficznego i odpowiednio go "wykończysz" - wydrukuj go. Najlepiej w kilku formatach. Zobaczysz jak będzie się prezentować na plakatach, broszurkach, wizytówkach...

Polecane

  • 1