Fakt ten jest z jednej strony dość pocieszający, ponieważ pokazuje, że więcej ludzi posiada dziś świadomość ekologiczną. Z drugiej strony, globalny przemysł i handel nadal nic nie robią w kierunku ekologii. Nie zmienia to jednakże faktu, iż istnieją bardzo innowacyjne metody na ekologię w handlu i logistyce, które godne są rozpowszechniania. Jakie to metody?
Papierowe wiórki - ekowypełnienie Twojej przesyłki
Branża e-commerce rozrosła się w przeciągu ostatnich lat do niewyobrażalnej skali. Zamawianie produktów przez internet stało się tak powszechne, że według badań i raportów, dziś już ponad 70% internautów deklaruje wykonywanie regularnych zakupów w sieci. Istnieje jednak, także ciemna strona tego sukcesu internetowego handlu - masa zużytego kartonu i plastiku. Wysyłka produktów przez internet odbywa się wyłącznie za pośrednictwem firm przewozowo-logistycznych, zaś odpowiednie zapakowanie towaru, wymaga kartonu i plastiku. Szczególnie szkodliwe dla środowiska są plastikowe wiórki, którymi wypełnia się paczki. Ich zadaniem jest w zasadzie tylko i wyłącznie zabezpieczeniem towaru przed uszkodzeniem. Dlatego też plastikowe wiórki zaczęły być szybko najczęściej negowanym aspektem wysyłki towarów za pomocą usług kurierskich.
Papierowe wiórki, czyli najlepsza metoda wypełniania paczki
Ekologiczne trendy docierają także do branży e-commerce i zaczynają podbijać nie tylko Tik Toka i Instagrama, ale także sklepy ze sprzedażą wysyłkową. Wiórka papierowe, to idealna alternatywa dla plastikowych wypełniaczy, ponieważ papier ulega łatwej i szybkiej biodegradacji. Dzięki temu wypełnienie paczki jest w pełni ekologiczne i co więcej - może zostać poddane recyklingowi.
Oznacza to, że wypełnienie paczki będzie znów mogło służyć jako papier, taki jak np. gazeta lub kartonowe opakowanie. Ekologiczne rozwiązania pozwalają ratować nasze środowisko, dlatego wiórka papierowe stają się obecnie coraz popularniejsze w branży e-commerce.