poniedziałek, 18 lipiec 2022 13:40

Co to jest landing page (strona docelowa) w SEO?

Oceń ten artykuł
(1 Głos)
SEO studio SEO studio pixabay

W języku angielskim wyraz "landing page" oznacza dokładnie tę stronę, na którą trafiają użytkownicy  po kliknięciu w wyszkiwarce, reklamę kontekstową lub innych źródeł.

 

Landing page (strona docelowa) jest prawie najważniejszą częścią wirtualnego marketingu, na którą należy zwrócić szczególną uwagę. Dlatego powinna być prosta, przyjazna dla użytkownika i oczywiście nadająca się do sprzedaży.

Rodzaje landing page (stron docelowych)

Rodzaje takich stron zależą bezpośrednio od celu ich stworzenia. Jakie są rodzaje stron docelowych? Istnieją dwa główne rodzaje:

  • Sprzedające. Można je zobaczyć na jednostronicowej stronie – stronie typu one-page (głównym zadaniem takiej strony jest skłonić użytkownika do subskrypcji wskazanego adresu e-mail lub kupienis jakiegoś produktu); na stronie internetowej, która sprzedaje niektóre usługi; na stronie sklepu internetowego.
  • Informacyjne. Do tej kategorii zaliczamy portale, blogi, strony, które nia mają na celu coś sprzedać.

Często strona docelowa jest tworzona w celu wykonania jakiegokolwiek zadania komercyjnego:

  • wykonywanie połączeń telefonicznych;
  • zgłoszenia/ złożenia wniosku;
  • rejestracja;
  • sprzedaż czegokolwiek.

Co ma znaczenie dla strony docelowej

Tworząc landing page (stronę docelową), musisz zastosować unikalne oferty sprzedaży i zwrócić uwagę użytkownika na jego bezpośrednie korzyści. Lepiej będzie, jeżeli to wszystko jest dodatkowo wspierane recenzjami, rekomendacjami oraz innymi przydatnymi i interesującymi artykułami.

Dobra strona docelowa nie obejdzie się bez:

  • Wykonaj chwytliwy projekt strony, ale nie rozpraszaj uwagi użytkownika. Aby użytkownik płynnie poruszał się po stronie docelowej we właściwym kierunku. W nagłówkach i wezwaniach do działania używaj minimalnej ilości słów i czasowników akcji: "Kup"," Subskrybuj " itp.
  • Kluczową rolę w utrzymaniu użytkowników odgrywa szybkość ładowania strony sprzedaży. Powinna wyglądać świetnie na każdym urządzeniu mobilnym, umożliwiać odwiedzającym łatwe poruszanie się po sekcjach i wykonywanie ukierunkowanych działań.
  • Strony docelowe są świetną okazją dla marketerów, żeby skorzystać z całego arsenału reklam kontekstowych Google i reklam w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, Linkedin). Właściwa strategia reklamowa pozwoli Ci skierować na stronę sprzedaży tylko docelowych użytkowników.
  • Najlepsze strony docelowe mają pojemną i uporządkowaną treść. Dobrą praktyką jest używanie list przy opisywaniu produktu i jego zalet. Długie opisy tekstowe są odpowiednie dla drogich i złożonych towarów, parametrami i szczegółami których są zainteresowani kupujący.
  • Wykorzystaj adresy e-mail swoich klientów do wysyłania wiadomości e-mail (newsletterów). Dzięki marketingowi e-mailowemu możesz kierować ludzi na inne strony sprzedające - na których pojawił się nowy interesujący produkt, lub zaoferować zniżkę (bonusy) po pewnym czasie.

Tworząc i mądrze umieszczając wszystkie te elementy, możesz uzyskać wysokiej jakości stronę sprzedażową. Ale powyższe punkty nie są panaceum na wszystkie nieszczęścia, one są tylko standardem, którego należy przestrzegać. Dlatego w przypadku przestrzegania wszystki ww. zasad, nikt nie da ci gwarancji na 100% , że otrzymana strona docelowa będzie świetnie nadawać się do sprzedaży.

Dlatego nie powinieneś brać pod uwagę tylko jeden dobry przykład i stosować go absolutnie we wszystkich biznesach. Należy pamiętać, że odbiorcy w firmach są inni i każdy wymaga specjalnego podejścia do sprzedaży i uzyskania informacji.

Warto też podkreślić, że w przyszłości konieczne jest przeprowadzenie testu stron docelowych pod kątem odpowiedzi zwrotnej, aby sprawdzich ich pracę i skuteczność. Pomoże Ci w tym Google Analytics i Yandex Metrica. Tylko dzięki testom tak naprawdę znajdziesz podejście do swojego klienta i dowiesz się, jak dokładnie przekazać mu informacje.

Mamy więc nadzieję, że teraz rozumiesz jakie ogromne znaczenie ma landing page (strona docelowa) w celu pozyskiwania leadów i sprzedaży. Pamiętaj, że szczególną uwagę musisz zwrócić na proces jej stworzenie.

Sformułowania występujące w środowisku SEO dotyczące landing page (stron docelowych)

Strona docelowa to strona, która jest zoptymalizowana pod kątem określonej kategorii istotnych kluczy - kategorii zapytań w rdzeniu semantycznym, w celu udanej promocji SEO - https://seo-studio.pl/.

Mam nadzieję, że udało nam się odpowiedzieć na wszystkie pytania dotyczące landing page (stron docelowych).

Polecane

  • 1