Wyszukiwarki internetowe całkowicie zrewolucjonizowały zachowania konsumpcyjne, ponieważ wpływają nie tylko na decyzję zakupową, ale przede wszystkim na sposób wyszukiwania produktów i usług.
Z tego też powodu wszelkie usługi SEO, które gwarantują swoją efektywność, stały się dziś tak bardzo popularne. W tym tekście odpowiemy Ci na zasadnicze pytanie - czy pozycjonowanie ma wpływ na Twój biznes?
Dlaczego pozycjonowanie ma tak duże znaczenie?
Wyszukiwarki internetowe całkowicie zmieniły nasze zachowania odnośnie zakupów. Co więcej, z roku na rok systematycznie rośnie liczba użytkowników sieci, którzy decydują się na zarobienie zakupów online. Dlaczego? Ponieważ są one maksymalnie wygodne, szybkie, skuteczne, zaś sklepy online są wstanie zaproponować o wiele lepsze ceny i oferty, od tych stacjonarnych.
To właśnie z tego powodu Google stał się dziś wirtualną galerią handlową, na którą wchodzi się w poszukiwaniu konkretnych przedmiotów i produktów. Zdecydowany nacisk na popularyzację zakupów online miała pandemia i izolacja. Wzrost całego sektora e-commerce wyraźnie pokazuje, że pozycja w Google i sam fakt bycia online, jest dziś wręcz kluczowy dla rozwoju danej firmy lub marki.
Odpowiednie pozycjonowanie stron jest niezbędne, aby pojawiać się w wynikach wyszukiwania na odpowiednim miejscu. Dlaczego jest to tak istotne? Ponieważ zdecydowana większość z nas, pozostaje wyłącznie na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Rzadko decydujemy się na przeglądanie kolejnych stron, ponieważ uważamy, że pierwsza strona ma najbardziej trafne odpowiedni na nasze zapytanie.
Czy pozycjonowanie sklepu internetowego przekłada się na większą ilość klientów?
Dobra agencja Seo jest w stanie zwiększyć ilość klientów trafiających do sklepu internetowego, czy na stronę danego klienta w tempie przyrostu geometrycznego. Oznacza to, że ilość nowych klientów może być wręcz przytłaczająca, co w przypadku sklepów internetowych nie stanowi żadnego problemu.
Warto zaznaczyć, że skuteczne pozycjonowanie stron internetowych wpływa także na to, jak dana marka czy sklep są postrzegane w sieci. Takie pozycjonowanie bezpośrednio przekłada się na lepszą pozycję względem konkurencji. Dlaczego? Ponieważ wyższa pozycja w Google, to także większy prestiż strony, gdyż wzbudza ona po prostu zaufanie.