Wydrukuj tę stronę
czwartek, 15 październik 2020 10:09

Program partnerski dla e-sklepu czy sieć afiliacyjna? Ważne różnice

Oceń ten artykuł
(1 Głos)
sieć afiliacyjna sieć afiliacyjna

Wielu właścicieli nowoczesnych sklepów internetowych zastanawia się, czy poszukując metody nisko-kosztowej reklamy wybitnie zwiększającej sprzedaż w ich firmie postawić na indywidualny, zaprojektowany na potrzeby ich sklepu program partnerski czy może dołączyć do tzw. sieci afiliacyjnej? Jakie są różnice między obiema opcjami i która z nich może się okazać o wiele lepszym rozwiązaniem?

 

Indywidualny program partnerski dla e-sklepów

Pierwszą myślą młodych przedsiębiorców prowadzących swoje sklepy internetowe jest często chęć wyróżnienia się spośród konkurencji i założenia własnego programu partnerskiego, dzięki któremu klienci, blogerzy, youtuberzy czy inne strony internetowe mające w sieci duże zasięgi, mogłyby promować ich produkty, zarabiając tym samym prowizję od sprzedaży https://shopeneo.network/jak-zarabiac-w-internecie/ Brzmi to bardzo dobrze, ale jak przekonało się już wielu właścicieli takich sklepów, wcale nie jest proste do wykonania. Spersonalizowany program partnerski wymaga sporych nakładów kosztowych szczególnie na programistę, który wykona go bezbłędnie, a potem będzie się regularnie opiekował stroną techniczną takiego programu. Do tego dochodzą koszty związane z jego wypromowaniem wśród blogerów i zachęceniem ich do dołączenia. Dodatkowo produkty sprzedawane w sklepie mogą być na tyle niszowe, że koszty na dotarcie do zainteresowanych nimi osób mogą przejść najśmielsze przypuszczenia właścicieli sklepu. Własny program partnerski wyróżnia, to prawda, ale jego głównym celem jest reklama i zyski, a nie tylko to, żeby robił wrażenie, dlatego warto tą kwestię dobrze przemyśleć.

Sieć afiliacyjna na potrzeby ecommerce

Sieciowa afiliacja dla sklepów internetowych jest czymś o kilka poziomów wyższych niż sam program partnerski. Dla przykładu można tu wziąć sieć afiliacyjną https://shopeneo.network, która na polskim rynku działa już od wielu lat i stanowi miejsce zrzeszające tysiące blogerów i influencerów, którzy już są w nim zarejestrowani. Nowy sklep internetowy dołączając do takiej sieci ma gotowy do ręki dostęp do setek stron, wśród których szybko znajdą się osoby chętne do promowania jego witryny i produktów nawet wtedy, gdy są one niszowe. Dodatkowym atutem sieci afiliacyjnej jest również jej pełne, programistyczne przygotowanie do działania - nie ma tu potrzeby zatrudniania drogiego informatyka czy programisty, który postawi kod html od zera. Sieci obsługiwane są przez fachowców będących niejako pośrednikami między blogerami a sklepami, dzięki czemu te drugie z miejsca dostają wszystko, co jest im niezbędne do sprzedaży i uruchomienia ogólnopolskiej promocji reklamowej, bez zbędnych wydatków.

To właśnie sieci afiliacyjne stają się dziś jedną z najczęściej wybieranych form reklamy. Ich unikatowe działanie pozwala firmom ograniczać koszty na nieskuteczną reklamę i rozliczać się wyłącznie za sprzedaż, a nie np. za "puste"wyświetlenia czy ilość bezproduktywnych wejść na stronę internetową sklepu. Fakt, że nie generują zbędnych wydatków jest dla młodych (i nie tylko) firm ogromną wartością dodaną.